Re: [Forum] Exim mailserver problem - Host rejected initial greeting

From: Jesper R. Meyer <jrm_at_upthere.dk>
Date: Fri, 13 Jul 2007 12:34:44 +0200 (CEST)

On Fri, July 13, 2007 12:11, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Uanset hvad mente jeg at det var din DNS-opsætning som af en eller anden
> grund fik tcpwrappers til at klippe forbindelsen til dine klienter fordi
> den ikke kunne lide dem (manglende tilbageopslag, eller lignende). Det
> var det så ikke.

Ikke helt. Eller det vil sige, det kan det jo sagtens være men bare ikke
på serveren. Du var nok ret tæt på.

> Det lyder rimeligt. Du må antyde overfor dem at du gerne vil i den pulje
> hvor de ikke laver den slags narrestreger.

Tja, men serveren er mest til test og for sjov så jeg har ikke rigtig lyst
til at betale så meget mere for linien. ISP'en har normalt ikke lukket
nogle porte på ADSL-forbindelserne til private, og så længe trafikmængden
ikke er sygt stor har de ingen ting imod at man kør sin egen server... men
linien er naturligvis uden nogen særlig SLA. Næste skridt bliver i så fald
en colocation i et rigtigt datacenter.

> Håber da du har noget at komme hjem til - det meste elektronik er ikke
> glad for lynnedslag.

I går var faktisk en rigtig god dag. Først løstes mit mailserverproblem,
og da jeg kom hjem opdagede jeg at min APC Surge Protector til 120 kr. var
pengende værd! Surge protectoren brændte line in, men alt andet er intakt!
Tak APC.

//Jesper