Re: [Forum] Exim mailserver problem - Host rejected initial greeting

From: Thorbjørn Ravn Andersen <thorbjoern_at_gmail.com>
Date: Fri, 13 Jul 2007 12:11:11 +0200

Den 12/07/07 skrev Jesper R. Meyer <jrm_at_upthere.dk>:

> Hej Thorbjørn,
>
> bruger du mavefornemmelser professionelt? Hvis ikke, burde du nok begynde
> med det.

Det må du spørge min chef om jeg gør :)

Uanset hvad mente jeg at det var din DNS-opsætning som af en eller anden
grund fik tcpwrappers til at klippe forbindelsen til dine klienter fordi den
ikke kunne lide dem (manglende tilbageopslag, eller lignende). Det var det
så ikke.

Spøg til side. Jeg har talt med en af teknikkerne hos den lokale ISP. I et
> forsøg på at begrænse spam i deres net lavede de et par ændringer i sidste
> uge. "Desværre" lavede teknikkeren en mindre fejl så at alle mailservers
> på dynamiske IP's blev betragtet som fejlkonfigurerede... De opdagede det
> omkring middagstid idag... Han ville ikke gå i detaljer, men sandsynligvis
> var det årsagen til at forbindelsen til min mailserver blev afbrudt på
> lidt mærkelige tidspunkter...

Det lyder rimeligt. Du må antyde overfor dem at du gerne vil i den pulje
hvor de ikke laver den slags narrestreger.

Nu bliver det spændende at komme hjem og så om jeg kan få det til at
> spille, for et tordenvejr drev forbi tidligere idag og siden da har jeg
> ikke haft forbindelse til maskinen :-/

Håber da du har noget at komme hjem til - det meste elektronik er ikke glad
for lynnedslag.

--
  Thorbjørn Ravn Andersen - "...plus...Tubular Bells!"