Re: [Forum] Exim mailserver problem - Host rejected initial greeting

From: Jesper R. Meyer <jrm_at_upthere.dk>
Date: Thu, 12 Jul 2007 17:26:37 +0200 (CEST)

On Thu, July 12, 2007 09:54, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Sæt en lille webserver op på port 25 og se om det virker som forventet.
>
> Hvis det gør, så er min mavefornemmelse vi snakker om tcpwrappers + din
DNS-opsætning.

Hej Thorbjørn,

bruger du mavefornemmelser professionelt? Hvis ikke, burde du nok begynde
med det.

Spøg til side. Jeg har talt med en af teknikkerne hos den lokale ISP. I et
forsøg på at begrænse spam i deres net lavede de et par ændringer i sidste
uge. "Desværre" lavede teknikkeren en mindre fejl så at alle mailservers
på dynamiske IP's blev betragtet som fejlkonfigurerede... De opdagede det
omkring middagstid idag... Han ville ikke gå i detaljer, men sandsynligvis
var det årsagen til at forbindelsen til min mailserver blev afbrudt på
lidt mærkelige tidspunkter...

Nu bliver det spændende at komme hjem og så om jeg kan få det til at
spille, for et tordenvejr drev forbi tidligere idag og siden da har jeg
ikke haft forbindelse til maskinen :-/

Anyway, tak for forslag Thosbjørn og Steffen.

Mvh
Jesper