Re: [Forum] Exim mailserver problem - Host rejected initial greeting

From: Jesper R. Meyer <jrm_at_upthere.dk>
Date: Thu, 12 Jul 2007 09:51:35 +0200 (CEST)

On Thu, July 12, 2007 06:53, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Den siger at din mailserver klipper forbindelsen efter EHLO. Det
> bekræfter bare mønsteret.
>
> Jeg har prøvet at lege lidt med at reproducere dit telnet-eksempel og jeg
> kan ikke komme forbi EHLO/HELO uden at den lukker forbindelsen.

Øhh, pis! tror jeg....

Når jeg tester fra arbejdet kommer jeg fint nok igennem med telnet, men
jeg sidder jo fsv. bara på et andet subnet hos samme ISP som min ADSL
forbindelse leveres fra...

  220 server01.upthere.homelinux.org ESMTP Postfix (Debian/GNU)
> HELO localhost
  250 server01.upthere.homelinux.org
> mail from: <jesper.meyer_at_se.****.com>
  250 2.1.0 Ok
> rcpt to: <jrm_at_upthere.homelinux.org>
  250 2.1.5 Ok
> data
  354 Please start mail input.
> klæajfjkldfas
> .
  250 Mail queued for delivery.

> Der er masser af muligheder.
>
> Har du rodet med firewall/tcpwrappers/andet?

Nope, og da jeg installerede serveren gav jag den bara samme interne IP
som har fungeret tidligere så alle nødvendige ports etc. var forwarded fra
routeren.

I går blev jeg mere desparat så jeg prøvede at bytte Exim med Postfix, men
det hjalp jo ikke. Derefter sparkede jeg routeren tilbage til
fabriksindstillingerne og konfigurerede port forwarding på nyt, men det
ændrede heller ikke noget...

... men hvis du siger forbindelsen lukkes efter EHLO/HELO så begynder jeg
at mistænke at min ISP er "synderen"... Kan det tænkes at de laver en
slags content-baseret filtrering på port 25, så når de ser EHLO/HELO så
dropper de forbindelsen? Eller er det for meget konspirationsteori....

/jrm