Re: [Forum] Exim mailserver problem - Host rejected initial greeting

From: Thorbjørn Ravn Andersen <thorbjoern_at_gmail.com>
Date: Thu, 12 Jul 2007 06:53:11 +0200

Den 11/07/07 skrev Jesper R. Meyer <jrm_at_upthere.dk>:

> [...]
> 09:18:25 +0200
> 250-server01.upthere.homelinux.org Hello 132.dairy.****.se [80.65.***.132]
> 250-SIZE 52428800
> 250-PIPELINING
> 250 HELP
>
> Relay testen på abuse.net viser jo desværre ikke rigtigt noget out put ud
> over første 220 linie fra mail serveren, derefter brydes forbindelsen...
>
> I nat fik jeg en Mail Deliver Warning fra gmail.
> TEMP_FAILURE: Unspecified Error (SENT_EHLO): Connection reset by peer
>
> men den fortæller jo heller ikke så meget...

Den siger at din mailserver klipper forbindelsen efter EHLO. Det bekræfter
bare mønsteret.

Jeg har prøvet at lege lidt med at reproducere dit telnet-eksempel og jeg
kan ikke komme forbi EHLO/HELO uden at den lukker forbindelsen.

Kan det være min router som lave ged i det? Det burde jo ikke være det
> når jeg kan komme igennem med telnet, men hvem ved?

Der er masser af muligheder.

Har du rodet med firewall/tcpwrappers/andet?

--
  Thorbjørn Ravn Andersen - "...plus...Tubular Bells!"