Re: [Forum] Exim mailserver problem - Host rejected initial greeting

From: Steffen Poulsen <steffen_at_forskernet.dk>
Date: Wed, 11 Jul 2007 19:50:54 +0200

Jesper R. Meyer wrote:
> Relay testen på abuse.net viser jo desværre ikke rigtigt noget out put ud
> over første 220 linie fra mail serveren, derefter brydes forbindelsen...
>
> I nat fik jeg en Mail Deliver Warning fra gmail.
> TEMP_FAILURE: Unspecified Error (SENT_EHLO): Connection reset by peer

exim har en række options man kan lege med for at få den til at tvinge
dens klienter til at være mere eller mindre SMTP-konforme, en af dem er
verify = helo. At den dropper forbindelsen er den typiske reaktion hvis
man har bedt den om ikke at experimentere med spec.

http://www.exim.org/exim-html-current/doc/html/spec_html/ch40.html#SECTaclconditions

// Steffen