[Forum] Spørgsmål

From: Dieter Britz <britz@chem.au.dk>
Date: Sun Nov 06 2005 - 16:22:36 CET

I et andet system jeg har arbejdet under, kunne jeg kopiere indholdet af et
helt directory til et andet med en kommando der under Linux ville svare til
noget i retningen af

cp dir1/* dir2/*

Men det går jo ikke med Linux. Det jeg nu gør, når jeg har brug for det, er
ret besværligt: Jeg indtaster

ls dir1 > kopi

og så emacs'er jeg filen kopi så at hver linie får "cp dir1/" i starten,
og " dir2/." til slut. Når der er mange filer, er det en del arbejde. Til
sidst

chmod +x kopi

og udfør det.

Er der en nemmere måde at gøre det på? Hvad er effektten af den kommando
der ikke virker efter hensigt, altså cp dir1/* dir2/* ?

--
Dieter Britz, http://www.chem.au.dk/~db