[Forum] [Phillip Sc. Bøgh <psb@ipl.dtu.dk>] [Bestyrelse] HJÆLP Linuxudbredelsen - Ekstraordinær god PR

From: Christian Laursen <xi@borderworlds.dk>
Date: Tue Aug 30 2005 - 18:08:45 CEST

Vi har modtaget følgende, som måske kunne have interesse for nogle af
jer.

attached mail follows:

Kære AaLUG, NjLUG og ØjLUG

Først en tak til AaLUG, som fik sat mig i gang med at bruge Linux tilbage
i 1998 - men det husker I måske næppe, da jeg var absolut begynder på det
tidspunkt.

Til sagen: Jeg har uden held prøvet at få fat i Ikasts LUG og Hernings LUG
(MVJLUG). Da jeg nok har ventet lidt for længe på en tilbagemelding fra små
grupper, går jeg lidt længere væk i mit forsøg på i sidste øjeblik at
skaffe udstyr. Det er nemlig en sjælden god lejlighed til at få landets
indflydelsesrige til Herning-messen i tale om Linux.

Problemet er at jeg har brug for aflagte PCere til en industri-messe samt
til en nyoprettet LUG i Kina hurtigst muligt.

Til HI-industri.dk messen i Herning d.6-9.september kommer 10 Ulandes
delegationer som skal have en snak om svær-industri. Dansk Industri har
inviteret mig til i mine eksempler at profilere OpenSource. Som to fluer
med et smæk får vi storindustrien i tale over en snak præsenteret på
uddaterede PCer-præinstallerede med Linux, som delegationen så kan få med
hjem til en (ulands)skole i deres hjemlande. Kravet er PCere, der er
ubrugelig for Windows(XP), men kan køre internet rimeligt på Linux. Kan
her bruge op til 10 stk.
Når de nu er udrancherede kan vi overveje frem for Gnome / KDE at
præinstallere skrabede disktopmanagere såsom Xfce, Blackbox eller Fluxbox
på dem samt et simpelt tekstbehandlingsprogram såsom abiword. Færdige
mini-distributioner såsom Kobind en modificeret RedHat, en Gentoo med
modificeret kerne eller Delilinux en modificeret Slackware skulle alle
kunne køre grafisk på gammelt grej. (Tager Xfce.org live-cdén med for at
folk kan få et indtryk).
Jeg tænker at computerne gerne skulle ende deres dage på eks. en skole i
eks. Uganda.

OG

Til en nyoprettet LUG i Kunming, Kina, skal jeg bruge 6-8 gerne stærkest
mulige, fordi de vil køre RedFlagLinux (jeg har CDerne) eller en Linux
-evt. Ubuntu- med kinesisk SCIM-tegnsæt-opsætning. PCerne må gerne være
udrancherede bærbare eller minitower PCere, der er lette fordi fragten til
Kina er ret dyr. De nye LUGfolk skal også rent praktisk føle begejstring
fordi de knap nok kan sætte dem op selv fordi gruppen er vildt opdelt
imellem afhoppende windowsfolk, der er superengagerede novicer på den ene
side og
super-stærke, men trætte af at opstarte nye, på den anden side, men som
gerne vil være udviklere på eks. Firefox-projekterne.
PCerne skal efterhånden præinstalleres.

Er der nogen, der vil donere eller adoptere en PCer, så giv mig lige et prej.

Gratis adgangskort til industrimessen i Herning kan udskrives fra
www.hi-industri.dk . Jeg kan tilbyde at udfylde "indbudt af" feltet.

Venligst spred denne mail til medlemmer og evt. virksomheder.

Mange hilsner

Phillip Bøgh
Medl. af SSLUG
(Sjælland & Skånes Linux Users Group)
Inviteret af DI via Marketingwise.dk og Roug.dk

--
Christian Laursen