[Forum] make -f Makefile.politik

From: Steen Engholm <steen_engholm_8@hotmail.com>
Date: Mon May 02 2005 - 22:15:27 CEST

   Hejsa !

   Endnu en bruger melder sig . Det har været interessant at læse
udvekslingen sidste måned angående politik . Jeg har selv aldeles
kontroversielle meninger, som jeg i denne stund virkelig har svært ved ikke
at fortælle videre om .

  P.t. roder jeg med LinuxFromScratch . Jeg er kørt fast i den evindelige
omredigering af et bash script til kompilering af toolchain med mere , men
har da fået opdateret mit system :
Linux version 2.6.8.1 (root@no1) (gcc version 3.4.1) #1 SMP Mon Apr 4
19:30:47 CEST 2005 .
Som det så tydeligt fremgår er jeg ikke nået til mail opsætning endnu .

  Mit næste trin er fil&print . Jeg besluttet mig for lprng plus samba, med
et godt øje til nfs . I den anledning ville jeg også meget gerne høre om der
er nogen meninger om postscript, i relation til overhead . Jeg har faktisk
fundet en programpakke PAPS,
http://imagic.weizmann.ac.il/~dov/freesw/paps/ , som konverterer
unicode . Det er 'bare' 1200 linier c kode, og den giver et overhead på
1:360 . Den tekniske grund hertil er angiveligt at den konverterer til
bitmap information, istedet for at benytte fonte .. Jeg har nu fået den
fikse ide at jeg bare vil printe unicode fra xterm - vim , for ellers er der
ikke noget der kan slå Firefox : 1:18 for postscript, og 1:5 for pdf!!
Endelig er der Xprint, åbenbart ikke med noget godt ry, men den virker . Er
der nogen som har et input??

   nåja , og så er det jo Makefile.GNU ..

Find det, du søger på MSN Søg http://search.msn.dk