Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Morten Aaboe Jensen <morten@aaboe.net>
Date: Tue Apr 26 2005 - 17:11:47 CEST

Martin Willemoes Hansen said the following on 26/04/05 12:29:
[..]
> Tja, AaUUG udspringer af en LUG og velfungerende er vist ret subjektivt,
> for mig at se er den ikke velfungerende, det viser den debat vi har haft
> i det sidste stykke tid.

Den debat du henviser til er for mig at se et sundhedstegn, den viser at
folk er engagerede og har gjort sig nogle tanker om foreningens fremtid.

Hvad angår det faktum at foreningen udspringer fra AaLUG så betyder det
for så vidt ikke det store, foreningens medlemmer valgte jo netop at
forkaste det ensidige fokus for at få en forening med mere bredde.

> Linux er det OS jeg bruger og holder af, det er det system jeg søger at
> fremme og det er svært at gøre når man ikke har fokus på Linux, men alle
> mulige andre OS'er.

Så er problemet måske reelt at det er den forkerte forening du er medlem
af? Jeg synes du skulle undersøge muligheden for at oprette en LUG med
andre personer der deler dine interesser for at fremme brugen af Linux.

> Det er meget muligt, men der er også en mulighed for at Linux-brugere
> ikke har lyst til at være en del af en Unix-forening, men derimod en
> Linux-forening.

Hvilket det i sagens natur også er i deres gode ret til, så er det bare
ikke AaUUG de bør være medlem af. Der er plads til både UNIX og Linux
brugere i AaUUG - jeg ønsker ikke at man begynder at lukke folk ude.

I den forstand virker det, for mig, yderst påfaldende at du argumenterer
for en forening med et mere snævert fokus når du tidligere har
argumenteret så inderligt for at der skal være plads til alle.

  -Morten

--
Time is like a drug. It kills you if you have too much of it.
                                - Terry Pratchet, "Small Gods"