Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Joergen Ramskov <joergen@ramskov.org>
Date: Tue Apr 26 2005 - 14:50:25 CEST

Rune B. Broberg wrote:
> Hvis man vil begrænse AaUUG til systemer som
> [Free|Open|Net|Dragonfly]BSD og Linux, synes jeg man skal stille et
> forslag om det - diskussionen her er selvfølgelig interessant, men der
> er endnu ikke kommet nogle forslag om at ændre formålsparagraffen.

Og lad os ikke forglemme Solaris der jo er blevet frigivet som open
source af Sun.

Personligt er jeg ret nybegynder indenfor Unix verdenen og har indtil
videre kun stiftet bekendtskab med Linux. Jeg går helt klart ind for
specielt åbne standarder og åbne formater (og foretrækker også open
source), men mener derudover at folk skal have friheden til at vælge det
operativsystem der passer dem bedst. Derfor synes jeg også den nuværende
formålsparagraf er fin.

Hvis der var nogen der oprettede en LUG, så ville jeg sikkert også blive
medlem deraf, men jeg ser ikke det store behov for sådan en forening.

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: pointwood@jabber.shd.dk