Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Jens Rohde <jens@unix.dk>
Date: Tue Apr 26 2005 - 12:42:25 CEST

Martin Willemoes Hansen wrote:

--snip--

> Jeg er uenig i at bredden er den eneste grund til opblomstringen, det
> har i lige så stor grad været de nye folk i bestyrelsen som har været
> med til det.

Og den lader vi lige stå et øjeblik...

Jeg er enig med dig i, at vi, i den gamle bestyrelse var, gået kold i
forsøgene på at holde liv i AaLUG. Den primære årsag til dette var, at
folk ikke kom til vores arrangementer. Ret demotiverende.

Så jo, friske folk i bestyrelsen var ganske afgjort en kraftigt
medvirkende årsag til at der kom liv igen. Og al ros og ære til jer for
det gode arbejde. Men så kan du jo lige tælle efter Martin, hvor mange
medlemmer der ville have været i den nye bestyrelse, hvis ikke man var
gået fra en LUG til noget lidt bredere. Du havde vel manglet godt
halvdelen, samt måske en enkelt suppleant? - Min pointe er vel et eller
andet sted, at Århus er alt for lille til en forening med et så snævert
fokus som en LUG. Det er jo nok ikke helt tilfældigt, at den eneste LUG
der sådan for alvor kører er SSLUG?

Så for at gøre det kort. Vi gjorde faktisk vores bedste for at få LUG'en
til at fungere, men folket stemte den lissom ned (ved at blive væk). Så
hvis du så gerne vil have en LUG, så må du jo stille forslag herom eller
starte en ny forening. Jeg er af den faste overbevisning, at hvis AaUUG
omdannes til en LUG igen, er den død.

I øvrigt kan jeg da kun tilslutte mig Sonnys betragtninger. Jeg kan ikke
rigtig se det fornuftige i hele denne snak om Unix kontra Linux. Der er
så meget Unix i Linux, at det eneste der forhindrer den i at være en
Unix er manglen på en officiel godkendelse som sådan. Og det er vel i
sidste ende et spørgsmål om penge.

/Jens