Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Tue Apr 26 2005 - 12:29:46 CEST

tir, 26 04 2005 kl. 12:12 +0200, skrev Sonny T. Larsen:

> Hvorfor gøre en velfungerende unix-gruppe til en ren LUG?

Tja, AaUUG udspringer af en LUG og velfungerende er vist ret subjektivt,
for mig at se er den ikke velfungerende, det viser den debat vi har haft
i det sidste stykke tid.

> Hvilke andre motiver, bortset fra de OS-idealistiske, kan man have til
> udelukkende at ville fokusere på linux?

Linux er det OS jeg bruger og holder af, det er det system jeg søger at
fremme og det er svært at gøre når man ikke har fokus på Linux, men alle
mulige andre OS'er.

> Hvis BSD og de kommercielle unix-varianter på den måde udelukkes, tror
> jeg det er let at forudse et ret markant frafald.
>
> Dette frafald kunne også meget vel være blandt de personer, der både er
> aktive foredragsholdere, såvel som rent organisatorisk.

Det er meget muligt, men der er også en mulighed for at Linux-brugere
ikke har lyst til at være en del af en Unix-forening, men derimod en
Linux-forening.

> Bunder dette i person-strid, eller er der fornuftige argumenter?

Det har ikke noget med personer at gøre, derimod med holdninger,
politik, open source, free software, GNU og Linux vs UNIX, frie vs.
lukkede systemer.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen