Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: <dennisdjensen@tiscali.dk>
Date: Fri Apr 22 2005 - 04:43:17 CEST

Morten Aaboe Jensen <morten@aaboe.net> wrote:

> Det synspunkt skal du selvfølgelig have lov til at have, men for mig
> personligt er det netop den yderligere distancere fra GNU, hvad angår
> filosofi og politik, der gør at jeg overhoved har været interesseret i
> AaUUG. Jeg tror det er muligt at finde en del mennesker på foreningens
> lister der har det på samme måde.

OK, men jeg forstår ikke, hvad det smarte i denne distance fra f.eks.
GNU (og hvorfor forresten ikke BSD'erne?) eller i det hele taget
(filosofisk) politik skulle være. Vil det ikke blot gøre foreningens
fokus alt for bred og intetsigende? Har denne filosofi med fokus på
åbenhed, rebelskhed og frihed i forskellige former ikke altid været en
del af Unix(tm) siden dens begyndelse?

Når man siger "Unix" i vedtægterne, er det så ikke halv vind ikke at
medtage filosofierne bagved? Hvordan man nu end fortolker og former dem?
Unix er ikke kun ren teknik, det er også en subkultur med alt, hvad det
indebærer.

Med venlig hilsen

Dennis Decker Jensen