Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Mads Kristensen <mdk2@unispeed.dk>
Date: Fri Apr 22 2005 - 13:10:09 CEST

On Fri, 22 Apr 2005 10:54:19 +0200
Henrik Brix Andersen <brix@gentoo.org> wrote:

> Har du stillet forslag til bestyrelsen omkring Linux-orienterede
> foredrag? AaUUG er bred nok til at beskæftige sig med både UNIX(tm) og
> Unix-lignende operativsystemer - men hvis man selv ønsker at påvirke
> foreningen i en bestemt retning bliver man nødt til selv at gøre en
> indsats. At sidde på sidelinjen og brokke sig over at foreningen ikke
> er bred nok - det holder ikke.

Hvem brokker sig? Hvad er det der gør at man ikke kan se, at jeg er godt
tilfreds med AaUUG som den er? Og nej, jeg har ikke stillet forslag, men
det kommer sådan set heller ikke sagen ved. Det jeg siger er at jeg
ville være interesseret i en gruppe der _kun_ beskæftiger sig med Linux,
altså en mere snæver gruppe, så jeg mener bestemt ikke at AaUUG ikke er
bred nok. Jeg vil dog ikke have at AaUUG skal blive til AaLUG, da jeg
vældig godt kan lide, at høre om alle mulige andre ting end lige præcis
GNU/Linux, men en ny forening der ville være en "rigtig" LUG kunne måske
være interessant.

Der er mange grunde til, at en ekstra brugergruppe kunne være
interessant. F.eks. kunne en LUG være politisk engageret, og altså
arbejde mere aktivt for at udbrede viden om GNU/Linux, hvilket der
sikkert er mange folk der vil være interesseret i (Og hvilket det ikke
ser ud til at AaUUG er interesseret i, da folk hellere vil have en rent
teknisk forening. Ret mig hvis jeg tager fejl?).

MVH Mads