Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Mads Kristensen <mdk2@unispeed.dk>
Date: Fri Apr 22 2005 - 08:20:34 CEST

On Fri, 22 Apr 2005 01:04:00 +0200 (CEST)
tbh@firstlight.dk wrote:

> Jeg synes ikke der er nogen grund til at lave en selvstændig LUG!

Stille og rolig med udråbstegnene ;-) En eventuel LUG er ikke en trussel
for AaUUG, nærmere en mulig samarbejdspartner.

> Det ser for mig ud til at det fungere fint som det fungere nu. Og jeg
> kan ikke se nogen grund til at pille ved noget son virker.

Hmm. Hvor godt AaUUG fungerer er vel en definitions sag. Jeg er
fuldstændig enig i, at AaUUG fungerer fint som en generel Unix forening,
der afholder nogle gode arrangementer osv. Så i den forstand er der
bestemt ikke noget at brokke sig over, da jeg synes at AaUUG gør et
rigtigt godt stykke arbejde på denne front.

Men, for de af os der kunne være interesserede i en mere Linux
orienteret brugergruppe, der udelukkende beskæftigede sig med GNU/Linux
emner, ville det nok være at foretrække med en brugergruppe med et mere
snævert sigte. En sådan LUG vil også være stedet for de af AaUUGs
medlemmer, der gerne vil have at deres brugergruppe tager et politisk
standpunkt, og på den måde arbejder noget for at fremme brugen af
opensource software.

Og ang. "at pille ved noget som virker" så går mit foreslag jo slet ikke
ud på at "pille" ved AaUUG, hvilket jeg allerede har sagt flere gange.
Forslaget går ud på at lave en _ny_ forening, ikke at ændre noget ved
den gamle.

> Som det er nu har alle mulighed for at høre om samt diskutere fordele,
> ulemper og nyheder om alle unix-lignende operativsystemer også dem man
> ikke selv bruger. Det kræver bare lidt tolerance og tålmodighed men
> hinanden.

Jeg er fuld af tolerance og tålmodighed :-) Og jeg synes faktisk kun at
det er spændende at høre om andre systemer end dem jeg bruger til daglig
(hvilket jeg også skrev i mit første indlæg...)

MVH Mads