Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Erwin Lansing <erwin@lansing.dk>
Date: Wed Apr 20 2005 - 10:58:56 CEST

On Wed, Apr 20, 2005 at 10:38:04AM +0200, Jens Rohde wrote:

> Sådan set ud fra min egen egoistiske næsetip, så skal det være en
> forening der koncetrerer sig om teknik.
> Jeg mener dog, at alt det politiske arbejde er enormt vigtig, da vi
> ellers ender med kun at kunne fungere i det danske samfund, hvis vi
> gider hælde licenspenge efter Microsoft. Desværre må jeg samtidig
> konstatere, at jeg på ingen måde har fritiden til at engagere mig. Og
> det er så nok lige nøjagtig _årsagen_ til at vi bør være meget
> forsigtige med at kaste os ud i den mere politiske side af sagen: det
> kræver så forbandet meget tid! - Så umiddelbart ville jeg mene at
> [...]
Der kan jeg kun være enig. SSLUG/DKUUG gør allerede et stort stykke
arbejde der, har opbygget et navn indenfor politik og har kontakterne,
så jeg kan ikke helt se hvad AaUUG skulle kunne bidrage der hvad man
ikke kan ved at støtte SSLUG mere. Jeg tror heller ikke at geografisk
nærhed er vigtig for det politiske arbejde, så længe vi i det mindste
har en forening i Danmark. Det er selvfølgeligt vigtigt for foredrag og
(hygge)møder.
Den nye bestyrelse har gjort et kæmpe arbejde at få flere arrangementer
og andet til at ske i foreningen *applaus*, men jeg tror ikke de har så
meget tid til overs også at bruge det på politisk arbejde.

-erwin

--
Erwin Lansing
Don't try to fix me, I'm not broken