Re: [Forum] Foreningens fremtid: Politik?

From: Jens Rohde <jens@unix.dk>
Date: Wed Apr 20 2005 - 10:38:04 CEST

Rune B. Broberg wrote:

Davs (igen) :)

[..]

> Hvad mener I om det? Skal foreningen være teknisk, og udelukkende
> teknisk - eller skal den tage et standpunkt overfor ting som FS/OSS,
> softwarepatenter, åbne standarder og så videre?

Sådan set ud fra min egen egoistiske næsetip, så skal det være en
forening der koncetrerer sig om teknik.
Jeg mener dog, at alt det politiske arbejde er enormt vigtig, da vi
ellers ender med kun at kunne fungere i det danske samfund, hvis vi
gider hælde licenspenge efter Microsoft. Desværre må jeg samtidig
konstatere, at jeg på ingen måde har fritiden til at engagere mig. Og
det er så nok lige nøjagtig _årsagen_ til at vi bør være meget
forsigtige med at kaste os ud i den mere politiske side af sagen: det
kræver så forbandet meget tid! - Så umiddelbart ville jeg mene at
politisk aktive medlemmer med bedre gevinst kunne stille op under
fanerne hos SSLUG og div. lign. foreninger med base i det sjællandske.

/Jens