Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:57:38 CEST

søn, 17 04 2005 kl. 23:55 +0200, skrev Henrik Brix Andersen:

> Jeg er stadig ikke overbevist mig om hvorfor et (frivilligt) kontingent
> skulle være nødvendigt?

Det er heller ikke nødvendigt, men det vil være en dejlig ting at folk
kan få lov til at betale, gennem fx et frivilligt kontingent, det skal
dog ikke på nogen måde give dem flere rettigheder end dem der ikke
betaler det frivillige kontingent.

> Foreningen har eksisteret i 7 år uden brugerbetaling - og især det
> sidste års tid har budt på nogle virkeligt gode arrangementer.

Korrekt.

> Foreningen har et godt samarbejde med både Amtscentret for Undervisning,
> Prosa samt daimi - og jeg ved fra min tid som formand, at foreningen
> også kan trække på ressourcer hos både DKUUG og KLID. På det seneste har
> alle foredragsholdere, så vidt jeg er orienteret, endda modtaget
> sponsorgaver (såsom vin) for afholdelse af foredrag.

Også korrekt, og det har ikke været svært at finde sponsorer.

> Hvis man I bestyrelsen gerne så en stigning af foreningens indtægter med
> henblik på forestående arrangementer kunne man forsøge sig med mere
> fokus på frivillige donationer? Man kunne eventuelt oprette en
> PayPal-konto og linke til denne fra foreningens hjemmeside? Man kunne
> kontakte flere UNIX-relaterede firmaer, og ansøge disse om sponsorater -
> disse firmaers støtte kunne afspejles af en sponsor-side på foreningens
> hjemmeside? Sådan foregår det pt. med de firmaer (TDC og Amitech), der
> sponsorerer foreningens internetforbindelse samt server.

Det er en god idé med en sponsorside.

> Forstå mig ret - jeg kunne nok overkomme at betale DKK 50,- om året for
> et såkaldt "frivilligt medlemskab", men det er mere begrundelsen for
> dette kontingent, jeg ikke forstår. Som jeg ser det er alternative
> "løsninger" ikke forsøgt endnu, så jeg finde det en anelse drastisk at
> indføre kontingent for at dække hypotetiske udgifter.

Enig, dog vil et frivilligt kontingent udgøre endnu en mulighed for at
modtage midler.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen
Jeg sider i AaUUGs bestyrelse. Ovenstående er mine egne meninger og