Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:54:40 CEST

On 19/04/05 16.45, Christian Laursen wrote:

> En rent hypotetisk mulighed, man dermed åbner for, er at mange ikke-betalende
> medlemmer møder op til generalforsamlingen og stemmer et forslag igennem, der
> involverer brug af foreningens midler til formål de betalende medlemmer er
> imod. Sandsynligheden er ganske vist lille, men det er ikke et scenarie, jeg
> bryder mig om.

Jeg mener den risiko bør tages alvorligt. Der er så vidt jeg husker
ikke noget krav om hvor længe man skal have været medlem for at
kunne stemme. Så ender foreningen med at have en kapital af
betydning så kan nogen jo i teorien melde sig ind blot pga. pengene.

Problematiken kan så vidt jeg kan gennemskue helt undgås ved i
stedet for et kontingent så blot at efterlyse bidrag til konkrete
arrangementer.

--
Kasper Dupont