Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Christian Laursen <christian@aauug.dk>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:45:30 CEST

Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk> writes:

> For mig er det en princip sag, desuden kan kontingentet jo stige.

Jeg har tiltro nok til medlemmerne til at kunne tro på, at det ikke vil
stige til noget urimeligt.

> Det kan jo være det bliver det næste.

Det ser jeg ikke som værende i foreningens interesse, så det tvivler
jeg kraftigt på.

> Det har jeg ikke. Det skal være alle foreningens medlemmer som har ret
> til at have indflydelse ikke kun dem der vil betale.

En rent hypotetisk mulighed, man dermed åbner for, er at mange ikke-betalende
medlemmer møder op til generalforsamlingen og stemmer et forslag igennem, der
involverer brug af foreningens midler til formål de betalende medlemmer er
imod. Sandsynligheden er ganske vist lille, men det er ikke et scenarie, jeg
bryder mig om.

> Vi har heller ikke forfulgt muligheden.

Så vidt jeg husker, har vi snakket om det en eller flere gange.

--
Christian Laursen