Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Morten Aaboe Jensen <morten@aaboe.net>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:44:52 CEST

Martin Willemoes Hansen said the following on 19/04/05 16:41:
> Jeg er stærkt uenig, det drejer sig ikke om 50,- kr. om året det er en
> princip sag, jeg har den holdning at det skal være gratis, det er det
> princip som foreningen har bygget på siden den startede. Jeg mener det
> vil gøre foreningen til en lukket klub at indføre et tvunget kontingent.
> Derimod mener jeg at det vil være en god idé at indføre et frivilligt
> kontingent, der ikke udelukker nogen og stiller alle lige, men giver
> mulighed for at folk kan donere penge til foreningen.

Et frivilligt kontingent er jo ikke noget kontingent, det er en bøn om
donationer. Hvis vi skal diskutere kontingent så lad os blive enige om
hvad kontingent er - ellers forvirrer vi bare os selv og alle andre. Jeg
er som tidligere nævnt for at indføre et kontingent, men derfor er der
da stadig de samme muligheder for at donere penge til foreningen som der
hidtil har været - folk har bare ikke benyttet sig af dem hidtil.

  -Morten

--
Time is like a drug. It kills you if you have too much of it.
                                - Terry Pratchet, "Small Gods"