Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:41:00 CEST

søn, 17 04 2005 kl. 22:16 +0200, skrev Morten Aaboe Jensen:

> Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg er stærkt imod AaUUG som
> en LUG, jeg har ikke noget imod at folk bruger Linux som OS - ligesom
> jeg ikke har noget imod at folk bruger MS Windows - men jeg har
> personligt ingen interesse i at høre om Linux-specifikke ting.

:( Jeg har den stik modsatte holdning, jeg er Linux-entusiast og har
ingen interesse i at høre om Unix-specifikke ting. Jeg så gerne at AaUUG
blev en Linux-forening igen.

> Jeg tror ikke der er nogen som har interesse i at sætte et kontingent
> der er så højt at man udelukker folk, men jeg er af den personlige
> overbevisning at folk hvis de ikke kan undvære f.eks. 50 kr/året
> alligevel har så store problemer at de ikke burde have tid til at komme
> til at deltage i vores foredrag.

Jeg er stærkt uenig, det drejer sig ikke om 50,- kr. om året det er en
princip sag, jeg har den holdning at det skal være gratis, det er det
princip som foreningen har bygget på siden den startede. Jeg mener det
vil gøre foreningen til en lukket klub at indføre et tvunget kontingent.
Derimod mener jeg at det vil være en god idé at indføre et frivilligt
kontingent, der ikke udelukker nogen og stiller alle lige, men giver
mulighed for at folk kan donere penge til foreningen.

> Jeg har på intet tidspunkt haft intentioner om at lukke mailinglister og
> arrangementer for ikke-medlemmer. Foreningens arrangementer er åbne for
> alle som det er nu, og det synes jeg faktisk er en meget god ting.
> Derved ikke sagt at jeg udelukker muligheden for at man kunne lave
> mindre arrangementer som man begrænsede antallet af deltagere til
> medlemmer af foreningen. Jeg ville dog nok forestille at det så var
> arrangementer hvor der var et begrænset antal pladser.

Her kommer glidebanen ind igen, man kunne så forestille sig at det
breder sig endnu mere.
Det er starten på et a- og et b-hold for foreningen.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen
Jeg sider i AaUUGs bestyrelse. Ovenstående er mine egne meninger og