Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:30:51 CEST

søn, 17 04 2005 kl. 21:16 +0200, skrev Kasper Dupont:

> Havde foreningen heddet aauug før jeg meldt mig end ville det have
> holdt mig tilbage fordi jeg ville have forventet en del af den slags
> Unix tilhængere, der har en eller anden form for aversion overfor
> Linux. Som medlem af foreningen ved jeg godt, at der ikke er ret mange
> (hvis overhovedet nogen) af dem i foreningen. Men det ved potentielle
> nye medlemmer ikke.

Det samme tror jeg også ville gælde for mig, hvor mange potentielle
linux-medlemmer har vi mistet fordi de tror at fokus er på Unix frem for
Linux?

> Iøvrigt synes jeg den nuværende bestyrelse har gjort det godt, og vi
> har da også haft nogle spændende foredrag hvoraf ikke alle har været
> Linux relaterede.

Tak, vi gør vores bedste.

> Bortset fra spørgsmålet omkring Linux vs Unix er jeg i store træk enig
> med Hennings kommentarer. Jeg synes forresten ikke de to ting har ret
> meget med hinanden at gøre. Så skal de diskuteres, så lad os tage dem
> en ad gangen. Linux vs Unix spørgsmålet ser jeg ingen grund til at
> rejse igen, med mindre der kommer nogle nyskabende forslag, eller
> medlemmernes holdning generelt har ændret sig. Kontingentspørgsmålet
> har været diskuteret før, men muligvis har situationen ændret sig
> siden sidst.

Personligt er jeg for en Linux-forening frem for en Unix.

> Der skal være plads til studerende som kun har deres SU og derfor
> måske ikke har råd til at betale kontingent. Min egen økonomiske
> situation er lidt bedre, og jeg vil derfor gerne betale, hvis der
> bliver indført et frivilligt kontingent.

Jeg er enig, jeg ser ingen grund til at dele medlemmerne op i et a- og
b-hold, dem der har stemmeret og dem der ikke har.

> Når det kommer til stykket er der møske ikke så stor forskel på om vi
> indfører et frivilligt kontingent, eller om vi indfører tvungent
> kontingent for medlemmerne og lader ikke-medlemmer blive stående på
> mailinglisterne og holder arangementerne åbne for alle.

Det er en glidebane, ligesom skiftet til at være en Unix-forening, jeg
tror på at skiftet har ledt til denne debat. En mere lukket klub.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen
Jeg sider i AaUUGs bestyrelse. Ovenstående er mine egne meninger og