Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Tue Apr 19 2005 - 16:22:45 CEST

søn, 17 04 2005 kl. 18:28 +0200, skrev Rune B. Broberg:

> Nu er AaUUG jo ikke en LUG, og hvis det står til mig, bliver den det
> heller aldrig igen. Jeg mener at en mere bredt orienteret UG er en bedre
> måde at få opbygget en god forening

En god Unix-forening, men ikke en god Linux-forening.

> - og jeg mener at et bedre økonomisk
> grundlag vil gøre det meget nemmere at få lavet nogle gode
> arrangementer.

Jeg tror sagtens at foreningen kan få et bedre økonomisk grundlag uden
et tvunget kontingent, fx via et frivilligt kontingent og en mere aktiv
søgning efter flere midler.

> Som det er nu, skal bestyrelsen hver gang den ønsker at
> lave det mindste, sørge for at have en sponsor på plads. Det mener jeg
> godt kunne gøres anderledes og bedre, ved f.eks. at lade medlemmerne
> betale noget til det.

Jeg synes det har været meget nemt at finde sponsorer, de har nærmest
stået i kø.
Derudover vil det selvfølgelig være rart med endnu flere midler, det
giver et større råderum.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen