Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Mon Apr 18 2005 - 00:24:55 CEST

lør, 16 04 2005 kl. 21:10 +0200, skrev Mads Kristensen:
> Et kontingent på 50-100 kr. ville være fint med mig. Foreningen har
> allerede nu en del gode arrangementer, hvilket ville være begrundelse
> nok for at betale sådan et lille beløb. Og hvis kontingentet kunne
> betyde, at der kommer endnu flere interessante arrangementer, synes jeg
> at det er en rigtig god ide.

Arrangementerne er blevet sponsoreret og derfor mener jeg ikke at de
skal ligge til grund for indførslen af et tvunget kontingent.

Jeg mener ikke at et tvunget kontingent vil skabe flere interessante
arrangementer, derimod er det efter min mening den personlige entusiasme
og indsats der giver de interessante arrangementer.
Penge er dejlige at have og dem kan vi sagtens få uden et tvunget
kontingent. Eksempelvis via. sponsorater, som hidtil og gennem et
frivilligt kontingent.

Personligt er jeg meget i mod at dele os medlemmer op i et a- og et
b-hold, dem der har stemmeret og dem der ikke har. Jeg vurdere at vi
ikke vil vinde særligt meget om noget ved at indføre et tvunget
kontingent, tværtimod, jeg tror det vil gøre AaUUG til en mere lukket
klub.

Det er en glidebane som jeg ikke har lyst til at være på. Jeg går ind
for frivillighedens princip og det mener jeg at vi er kommet langt med,
bare se på den aktivitet der har været det sidste halve år og det synes
jeg er værd at værne om.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen
Jeg sider i AaUUGs bestyrelse. Ovenstående er mine egne meninger og