Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Mon Apr 18 2005 - 00:46:10 CEST

søn, 17 04 2005 kl. 13:44 +0200, skrev Morten Aaboe Jensen:

> Nej, jeg har ingen eksempler på foredrag som ikke er blevet afholdt. Men
> når det er sagt så tror jeg da der er mange idéer som aldrig er blevet
> vendt alene af den grund af det ikke ville være økonomisk forsvarligt,
> eller ganske enkelt for besværligt at finde sponsorer.

I det sidste halve år har det været let at finde sponsorer til
udefrakommende foredragsholdere, de har nærmest stået i kø :)

Det ser også ud til at flere gerne vil støtte et frivilligt kontingent
hvilket vil kunne udgøre endnu en pengekilde, som vil forstærke
foreningens handlekraft, så fx udlandske foredragsholdere, udflugter,
maskinel og fast lokale kan komme på tale.

Generel kapitalrejsning bør også bringes på banen, mange organisationer
vil gerne give, hvis de kan blive set og få god omtale/reklame, ikke så
meget at de får en stemme til en generalforsamling.

Dette er et væsentligt spørgsmål som jeg synes giver udslag i
forskelligheden mellem Linux- og Unix-brugere, hvilket bringer på banen
hvor god en idé det var at lave skiftet til AaUUG i første omgang.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen