Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Henrik Brix Andersen <brix@gentoo.org>
Date: Sun Apr 17 2005 - 23:55:58 CEST

On Sun, 2005-04-17 at 23:31 +0200, Rune B. Broberg wrote:
> Passende kunne det ændres til frivilligt medlemsskab. ;) Hvilket reelt
> er hvad dette medfører - det er ganske frivilligt at være medlem, og
> forskellen ligger i hvorvidt man kan stemme til generalforsamlingen
> eller ej (og derved også stille op til bestyrelsen).

Jeg er stadig ikke overbevist mig om hvorfor et (frivilligt) kontingent
skulle være nødvendigt?

Foreningen har eksisteret i 7 år uden brugerbetaling - og især det
sidste års tid har budt på nogle virkeligt gode arrangementer.
Foreningen har et godt samarbejde med både Amtscentret for Undervisning,
Prosa samt daimi - og jeg ved fra min tid som formand, at foreningen
også kan trække på ressourcer hos både DKUUG og KLID. På det seneste har
alle foredragsholdere, så vidt jeg er orienteret, endda modtaget
sponsorgaver (såsom vin) for afholdelse af foredrag.

Hvis man I bestyrelsen gerne så en stigning af foreningens indtægter med
henblik på forestående arrangementer kunne man forsøge sig med mere
fokus på frivillige donationer? Man kunne eventuelt oprette en
PayPal-konto og linke til denne fra foreningens hjemmeside? Man kunne
kontakte flere UNIX-relaterede firmaer, og ansøge disse om sponsorater -
disse firmaers støtte kunne afspejles af en sponsor-side på foreningens
hjemmeside? Sådan foregår det pt. med de firmaer (TDC og Amitech), der
sponsorerer foreningens internetforbindelse samt server.

Forstå mig ret - jeg kunne nok overkomme at betale DKK 50,- om året for
et såkaldt "frivilligt medlemskab", men det er mere begrundelsen for
dette kontingent, jeg ikke forstår. Som jeg ser det er alternative
"løsninger" ikke forsøgt endnu, så jeg finde det en anelse drastisk at
indføre kontingent for at dække hypotetiske udgifter.

Mvh
Brix

--
Henrik Brix Andersen <brix@gentoo.org>