Re: [Forum] Forslag om kontingent

From: Bjarke <Bjarke@kantorvaenget.dk>
Date: Sat Apr 16 2005 - 23:41:15 CEST

At 01:17 16-04-2005 +0200, you wrote:
<snip>
>Jeg havde selv forestillet mig at et personligt medlemskab af foreningen
>måske kunne koste 50 kr, og et erhvervsmedlemskab kunne så koste 500 kr
>eller 1000 kr.
>
>Hvad er jeres holdning til at indføre kontingent?

Jeg syntes det ville lægge begrænsninger på foreningens formål med at
sprede kendskab til unix, og skabe kontakt til andre personer.

Det du vil er ved at skabe en århus konkurrent til dkuug?? Såvidt jeg ved
er det allerede en dkuug i århus. Mange af de ideer om personlig og
erhvervs medlemsskab er jo som stjålet fra dkuug's hjemme side ;)

Penge forpligter også bestyrelsen til at få en højre standard en før. Hvis
man vælger at beholde den nuværende standard, så burde sponsoreringer og
donationer vel kunne dække de behov?

Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg da godt være villig til at betale 50kr
fri villigt for det vi får nu, men tvinget gebyr sætter vel en anden
standard? Men hvis man vil have kontingent, hvorfor så ikke samme gebyrer
som for dkuug, nemlig 750kr per medlem pr. år, så der virkelig kommer penge
i kassen?

Personligt har jeg intet mod at man skal betale, men som jeg har skrevet
ovenover så tror jeg bare at det grundlæggende flytter fokus for aauug så
meget at det jo nærmest bare burde være en afdeling under dkuug.

SSLUG er stadig gratis, og ja, de har da masser af fordrag, men det er også
i kbh, en by som er mindst 4 gange større end århus, og deroven i kommer så
skåne.

Som Jørgen ramskov også skriver, så savner jeg en virkelig god grund til
dette. Ja, transport, men der må være mere??

Det var mine meninger. Håber at folk vil komme med flere kommentar og
synsvinkler :)

Mvh Bjarke