Re: [Forum] Grafisk brugerflade

From: Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk>
Date: Tue Feb 01 2005 - 19:41:22 CET

Dennis Decker Jensen skrev:
[klip]
> Ellers er der jo alt muligt lige fra aewm++, fvwm, WindowMaker og et
> hav af andre midt i mellem til xfce, hvor sidstnævnte må siges at være
> deluxeudgaven i letvægtsmesteren blandt skrivebordsmiljøerne. Xfce er
> måske mere interessant, særligt hvis man vil undgå de helt tunge drenge
> (GNOME og KDE).

Jeg kan sige at jeg har fĂĄet det hele til at virke nu. Jeg tror bl.a. at
nogle indstillinger for tastaturet og musen gjorde at det sĂĄ ud som om
at det hele frøs.

Jeg har prøvet med forskellige wm's og jeg synes egentlig at aewm++ er
den bedste. Den viser titel pĂĄ vinduerne (hvilket jeg synes er lidt
meget at spare væk) og musetasterne er tildelt funktioner på en måde så
man kan finde ud af det.

Jeg kan nu blot ikke finde ud af at stoppe aewm++ igen. Har i øvrigt
dette problem ved flere undtagen Blackbox, hvor man kan afslutte i
menuen og 9wm, hvor man kan skrive 9wm exit. Hvordan afsluttes de andre?
Jeg kan selvfølgelig køre skill -c aewm++, men det må kunne gøres mere
autoriseret.

Ellers mange tak for alle de andre der har svaret!

Mvh.
Bjarke