Re: [Forum] Grafisk brugerflade

From: Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk>
Date: Mon Jan 31 2005 - 18:16:13 CET

Martin Willemoes Hansen skrev:
> Umh, hvilket miljø vil du gerne benytte? Gnome, Kde, WindowMaker ...?

Tja. Det er egentlig et godt spørgsmål. Jeg troede egentlig at man var
oppe at køre med blot XFree86 og f.eks. Blackbox. Så kan man selv
installere de grafiske programmer man ønsker at bruge, men hvis der skal
et skrivebordsmiljø til, så ønsker jeg det der kan mindst muligt, kræver
mindst muligt og fylder mindst muligt.

Det er blot nogle få programmer jeg ønsker at køre grafisk, hvor en
webbrowser måske er det vigtigste. Ellers opholder jeg mig bedst i en
konsol. Den skal heller ikke starte op grafisk - den skal starte i
konsollen. Det grafiske er kun noget jeg vil bruge, når jeg har brug for
det. Jeg synes måske det er lidt overkill med et grafisk miljø, hvor der
følger uanede mængder programmer med, eftersom jeg aldrig får dem brugt.
På den anden side kunne det være at jeg vænnede mig til at bruge dem.

Har du nogle forslag?

Mvh.
Bjarke