[Forum] Grafisk brugerflade

From: Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk>
Date: Sat Jan 29 2005 - 22:59:58 CET

Hej.

Jeg startede med at installere Debian uden grafisk brugerflade, fordi
det er det jeg kender bedst.

Nu vil jeg gerne prøve med noget grafisk, så derfor fulgte jeg noget af
vejledningen på debianguide.dk:
http://www.debianguiden.dk/dists/stable/html/xfree86.html

Jeg er da kommet længere end mit eget første forsøg. Jeg er kommet så
langt som at der kommer et grafisk billede op med en mus i centrum, en
lille bar nederst samt en irriterende grå gitter-baggrund.

Problemet er at den her hænger. Num Lock, Caps Lock og Scroll Lock
virker fint og uret nederst i baren bliver opdateret, men der er ikke
nogen taster man kan trykke, eller rykke med musen, som gør at der sker
noget. Den står bare helt stille. Det eneste jeg har kunnet gøre indtil
videre var at SSH til min maskine og enten slå x-window-processerne ned
eller genstarte den.

Hvad gør jeg forkert? Kan det være forkert konfiguration i
/etc/X11/XF86Config-4?

Førhen fik jeg alvorlige fejlmeddelser i min XFree86.0.log, men det gør
jeg ikke længere, ser det ud til. Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert
på denne log, da jeg jo, som man kan læse, ikke har haft en grafisk
brugerflade i Linux før.

På forhånd tak!

Mvh.
Bjarke