Re: [Forum] Konvertere filer fra quicktime til wmp

From: Thorbjørn Ravn Andersen <thorbjoern@gmail.com>
Date: Tue Jan 18 2005 - 16:03:22 CET

On Tue, 18 Jan 2005 11:02:37 +0100, gunner carstens
<g.c@mail1.stofanet.dk> wrote:
> På århus friskole har vi en masse videos som vi gerne vil have både i
> quicktime og i windowsmediaplayer til vores hjemmeside.
>
> Men vi vil gerne være fri for at lave alle filerne om i hånden.
>
> Derfor spørger jeg her om der findes et (evt. cli) program (eller
> script) der kan klare at konvertere disse filer. ?
>
> De fleste ligger i formatet quicktime og vi vil gerne have dem over i
> et format der både kan læses af windows og mac uden at der skal
> installeres alt for meget på clienterne (ie noget internet explorer -
> wmp - kan vise uden plugins og lignende)

> [...]

De bedste faciliteter til WMP findes i sagens natur på
Windowsplatformen, og der er sikkert et værktøj fra Micrsooft der
koster penge der kan netop det i gerne vil.

Personligt ville jeg kigge på om mencoder fra mplayer kunne løse
problemet. Det findes både til Mac og Linux, men bruger native codecs
så platformvalget kan have betydning. Der er rige muligheder for at
scripte sig ud af det.

Alternativt skulle både quicktime og WMP kunne afspille MPEG filer
direkte. Måske var det et fornuftigt valg?

--
  Thorbjørn Ravn Andersen - "...plus...Tubular Bells!"