Re: [Forum] Hvorfor (ikke) Mac?

From: Mads Kristensen <mdk2@unispeed.dk>
Date: Tue Jan 11 2005 - 22:55:29 CET

On Tue, 11 Jan 2005 20:58:51 +0000
Dennis Decker Jensen <dennisdjensen@tiscali.dk> wrote:

> Ifølge min bror: Ja (bemærk dog, at han er Mac-fan!). Typisk bruges en
> tastenøgle og museknappen i kombination som erstatning for højre
> museknap. Andre synes også at lære at leve med det, specielt hvis de
> bruger konsollen meget, hvor den slags "problemer" forsvinder helt.

Kan man så konfigurere sin X til at genkende <tast>+klik som henholdsvis
2. og 3. museknap?

> Omtrent med samme usikkerhed som på Intelbaserede platforme, men
> ellers må det nok siges, at tingene nu engang går hurtigst på
> Intelbaserede platforme, hvad angår understøttelse af helt nye drivere
> osv., men det betyder knap så meget, hvis du ikke er af den type, der
> skifter ting ud med få måneders mellemrum for at lege med nyt
> maskinel.
>
> På developerWorks (IBM) har jeg læst megen ros af
> maskinel-understøttelsen på Macintosh, så det er nok ikke noget større
> problem, end det er i forvejen på Intelbaserede platforme.

Hmm... Dette er _meget_ vigtigt for mig. Hvis alle hardware enheder (dog
specielt wifi) ikke er understøttet er jeg slet ikke intereseret,
desværre.

> Fink-projektet, der fx giver dig mulighed for at afspille film i xine!

Det forstår jeg ikke helt. Selvfølgelig kan man afspille film i xine?

Tak for alle tips'ene.

MVH Mads