Re: [Forum] Hvorfor (ikke) Mac?

From: Morten Aaboe Jensen <morten@aaboe.net>
Date: Tue Jan 11 2005 - 20:17:33 CET

Mads Kristensen said the following on 11/01/05 15:56:
[..]
> 1) Er der noget under Linux, der virker på min PC, som ikke vil virke
> hvis jeg køber en Mac? Altså, kan jeg installere min Debian (eller
> Gentoo) og benytte alle de programmer jeg er vant til?

Kan jeg desværre ikke svare på da det er et par år siden jeg har kørt
Linux, OS X har det dog ganske fint på min powerbook og jeg har endnu
ikke hørt en eneste overbevisende grund til hvorfor OS X burde skiftes
ud med noget andet.

> 2) Er det muligt at leve med at ens touchpad kun har een knap? Jeg
> benytter hele tiden begge knapper på mit nuværende touchpad (og begge
> samtidigt til at emulere den 3. knap).

Tjae, det er vel meget et spørgsmål om tilvænning. Jeg har personligt
intet problem med at min touchpad kun har én knap, jeg må dog tilstå at
jeg benytter en almindelig to-knaps USB-mus når jeg arbejder på maskinen
i længere tid, men det ville ikke have været anderledes selvom min
touchpad havde haft tre knapper.

> 3) Virker samtlige hardware komponenter i en PowerBook under Linux?

Igen, ingen anelse.

> 4) Bruger Mac specielle externe komponenter? Altså, kan jeg sætte min
> almindelige PC skærm/mus/tastatur til den?

Det kan du sagtens hvis bare dine enheder overholder de almindelige
industristandarder.

  -Morten