Re: [Forum] 120G HD bliver til 32G

From: Bjørn Henriksen <bjornkadri@bjornen.dk>
Date: Wed Jan 05 2005 - 16:17:15 CET

On Wednesday 05 January 2005 11:24, Kasper Dupont wrote:

> Jeg forstår ikke, hvad du mener. Vil du lige uddybe det.
Jeg kører knoppox fra en CDrom. Den finder nydeligt alle hda1, hda2 osv og
HDB1, men begynder jeg at fosrøge at kopiere info feks /var/log/dmesg nægter
den mig adgang selvom jeg kører i root i en terminal.
Så jeg har ikke en dmesg skrevet ud medens knoppix CDen kørte

> Installerede?
undskyld bootede færdig

> [...]
>
> [...]
>
> Det her ser lidt inkonsistent ud. Under opstart siger
> den disken er på 66055248 sektorer, men partitions siger
> 120060864KB. Er begge oplysninger virkelig fra samme
> opstart af maskinen?
Ja, men det er jo også en blandet situation HDB partioneret af knoppix, men
forsøgt læst af Mandrake som dog siger forkert FS type i opstarten (boot)
> Hvis /var/log/dmesg af en eller
> anden grund ikke er blevet opdateret kan man prøve
> dmesg kommandoen fra en shell. Man skal bare gøre det
> tidligt, så den ikke har nået at fylde loggen op og er
> begyndt at smide de ældste beskeder væk.
Kan det gøres under opstart? eller mener du lige når maskinen er klar?

> Det kunne også
> være interessant at se hvad dmesg siger under Knoppix,
> så vidt jeg forstod virkede det faktisk under Knoppix.
Desværre som nævnt var dmesg låst så jeg ikke kunne kopiere eller se i den.
Har du nogen triks

MVH
Bjørn