Re: [Forum] Fedora 3 og låste konti

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Tue Jan 04 2005 - 22:07:20 CET

Esben Nielsen wrote:

> Nu har jeg skrevet noget tilfældigt i /etc/shadow men jeg ville gerne have
> en måde at sige, at kontoen ikke skal have mulighed password login.
> Hvordan gør jeg det?

Mon ikke det faktisk virker at skrive noget tilfældigt?
Jeg har ikke kigget på sourcekoden, men hvis det er
lavet på den måde jeg forestiller mig, så burde et ekstra
tegn i slutningen af et gyldigt enkodet password give
noget som du aldrig kan få ud af crypt funktionen, og
dermed forhindrer et password basseret login.

Jeg kan se på min FC2, at der er accounts med * i password
feltet i /etc/shadow. Er her nogen som er klar over hvad
det betyder, og om det kan bruges i den her situation?

--
Kasper Dupont