[Forum] Fedora 3 og låste konti

From: Esben Nielsen <simlo@phys.au.dk>
Date: Tue Jan 04 2005 - 18:09:43 CET

Hej,
 Jeg har delvist opgraderet fra Fedora 2 til 3. Der er en anden maskine,
som automatisk logger ind på min maskine for at udføre et lille job engang
immellem. Dette gøres via ssh og RSA nøgler og en pseudo bruger konto på
min maskine. Efter opdateringen holdt det op med at virke :-(

Loggen siger "User not allowed because account is locked".
/etc/shadow indeholdte !! som password. Det er normalt et signal for, at
kontoen ikke har noget password - man kan kun få adgang til kontoen
via RSA nøgler eller som root via su kommandoen. Men det kan man åbentbart
ikke nu!

Nu har jeg skrevet noget tilfældigt i /etc/shadow men jeg ville gerne have
en måde at sige, at kontoen ikke skal have mulighed password login.
Hvordan gør jeg det?

Esben