Re: [Forum] Hjælp til netkortsproblemer

From: Henning C. Nielsen <barran+aauug@barran.dk>
Date: Sat Dec 25 2004 - 21:00:04 CET

On 17/10-04 13.45, Jesper Nexø Jørgensen wrote:
> Først og fremmest: jeg er nyflytter her til listen (fra SSLUG), og hvis jeg
> har ramt den forkerte mailliste, beklager jeg naturligvis! Men såvidt jeg
> har forstået er her kun én liste?

Velkommen! :)

> [...]
> nogle drivere såsnart jeg får det indbyggede kort til at virke, så det tager
> jeg senere :)
>

> Jeg kører Fedora Core 3 test 2 – hvilket måske er årsagen til fejlen?
> Kortet bliver detekterer under opstart, og det ser ud som om det virker
> (ifconfig viser at eth0 er oppe, uden ip) – og selvom jeg angiver en ip
> manuelt, så sker der ikke noget. Dmesg giver ikke nogle brugbare
> oplysninger..så jeg er lidt på bar bund. Jeg har rodet med Linux tidligere
> (da RedHat 5/6/7 var populære)..og skal igang med det igen.

Har du prøvet at pinge localhost? Og FC bruger vist dhclient, hvad siger den hvis du kører den fra kommandolinien? Evt. med ordrig tilstand (dhclient -v?)

Hvis du bruger dhcpcd så prøv at køre dhcpcd eth0 og sig hvad der sker i dmesg på konsollen og i /var/log

Håber det kan hjælpe lidt, eller få dig på rette spor.

--
Henning C. Nielsen aka barran
Homepage: http://barran.dk