Re: [Forum] Installering af Fedora FC3 giver stadig problemer

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Sun Dec 19 2004 - 23:20:45 CET

Bo Bjerre wrote:

> From: "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk>

> Nej, jeg har ikke prøvet at gøre det manuelt. Jeg er at opfatte som
> begynder, så jeg har mange ting at lære/prøve.

Hvis du kan finde en af de .rpm filer, som
den burde installere, så prøv at skrive:
   rpm -Uvh filnavn.rpm
og se, hvad der sker.

> Jeg kan ikke sætte mere RAM på, så enten må den leve eller dø :-(

Så ville jeg nok overveje at bruge noget
andet end KDE. Jeg bruger godt nok selv i
øjeblikket KDE på en maskine med kun 256MB
RAM, det kan fungere, hvis man ikke har
alt for meget forskelligt kørende.

> Jeg kan se at bug'en er registreret som "CLOSED, WONTFIX" (Will never be
> fixed) i FC1, men der er ikke nogen info om FC3
>
> Hvad gør man så ?

Man kan prøve at køre testprogrammet. Gem koden
som filnavn.c og skriv så:
  gcc filnavn.c -lrt
  ./a.out
Hvis programmet bliver ved med at køre i flere
minutter (tilsyneladende uden, der sker noget),
så er fejlen nok blevet rettet. Hvis programmet
derimod giver en segmentation fault, så er fejlen
der stadigvæk.

Jeg tror i øvrigt ikke de to ting har noget med
hinanden at gøre, men 113830 er bare en fejl, som
vil have nogle uheldige følger. Der er i øvrigt
et workaround, så hvis det viser at fejlen stadig
findes, så må jeg lige forklare, hvad man gør ved
det.

Sådan ser det ud hvis man tester med den
fejlbehæftede udgave.

[kasperd@eddie:pts/0:/tmp] gcc filnavn.c -lrt
[kasperd@eddie:pts/0:/tmp] ./a.out
Segmentation fault (core dumped)
[kasperd@eddie:pts/0:/tmp]

Hvis ikke der er fejl kører a.out bare i det
uendelige.

[kasperd@eddie:pts/0:/tmp] gcc filnavn.c -lrt
[kasperd@eddie:pts/0:/tmp] ./a.out

Hvis den har kørt i et par minutter uden at
gå ned, så tryk bare Ctrl-C for at stoppe den
igen.

De skriver, at de ikke vil rette den, fordi
de ikke mere opdaterer på FC1. Men bemærk, at
det skette efter den havde ligget i et halvt
år uden at der var blevet gjort noget for at
rette den. Og eftersom Jakub Jelinek åbenlyst
ikke har forstået problemet, så er jeg nervøs
for at der heller ikke er gjort noget for at
rette den i FC2 og FC3. Men man kan håbe på,
at de er gået over til at bruge det nye
threading library, som ikke lider af fejlen.

--
Kasper Dupont