Re: [Forum] Installering af Fedora FC3 giver stadig problemer

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Sun Dec 19 2004 - 17:28:09 CET

Bo Bjerre wrote:

> From: "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk>

> Har jeg ikke gjort. Det er en frisk installation fra sidste nat..

Underligt. Jeg ville prøve at bruge strace til at
finde ud af hvad processen har gang i. Har du
prøvet at installere de downloadede pakker manuelt?

> Jeg har ikke startet andet end KDE og prøver at opdatere

KDE kan nu også nemt bruge meget RAM.

> Hviket directory skal jeg være i,

Det er ligegyldigt.

> og hvad skal jeg skrive i Tub'år
> paranteserne ?

Kommandoen skal skrives præcis som jeg skrev den.
Her er et eksempel fra en af mine maskiner:
[kasperd@hactar:pts/10:~] rpm -q --qf '%{name}-%{version}-%{release}.%{arch}.rpm\n' glibc
glibc-2.3.2-101.4.i686.rpm
[kasperd@hactar:pts/10:~]

Hvis du vil forstå kommandoen kan du kigge på
/usr/share/doc/rpm-4.2.1/queryformat (eller noget
i den retning).

> Processoren er af 586 familie.

Så er den berørt af BUG#113830. Hvis man installere
FC1 på sådan en maskine vil nogle programmer gå
ned på tilfældige tidspunkter. Jeg ved som sagt
ikke, om fejlen er blevet rettet.

--
Kasper Dupont