Re: [Forum] Installering af Fedora FC3 giver stadig problemer

From: Bo Bjerre <post@bjerre-technology.dk>
Date: Sun Dec 19 2004 - 17:15:51 CET

From: "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk>

> Det skal man passe på med. Jeg har oplevet, at
> en utidig afbrydelse af rpm betyder at nogle
> af filerne i /var/lib/rpm blev efterladt i en
> inkonsistent tilstand. Hvis du har gjort det
> samme tidligere, kan det være årsag til
> problemet.

Har jeg ikke gjort. Det er en frisk installation fra sidste nat..

> Så skal man være lidt opmærksom på forbruget.
> (Det er i hvert fald tit for lidt til mit
> forbrug).

Jeg har ikke startet andet end KDE og prøver at opdatere

> [...]
> er, hvilken udgave af glibc, der anvendes. Det
> kan du se med kommandoen:
> rpm -q --qf '%{name}-%{version}-%{release}.%{arch}.rpm\n' glibc
> Problemet skyldes en bug i det threading library
> der blev valgt til i386 versionen af glibc.
> Jeg har ingen anelse om, hvorfor man har valgt
> forskellig threading library til i386 og i686
> versionen. Men med tidligere kerner skulle der
> nogle ret specielle omstændigheder til for at
> fremprovokere fejlen. I FC1 bruges der exec
> shield i kernen, og det randomiserer stakkens
> placering, hvilket betyder at fejlen forekommer

Det går ud over mine mentale beføjelser at forstå. Måske jeg skulle læse
datalogi, inden jeg går videre.
Hviket directory skal jeg være i, og hvad skal jeg skrive i Tub'år
paranteserne ?

Processoren er af 586 familie. Det er en type, der anvendes i mange
industrielle systemer. Et helt system med grafik, lyd, usb, 2 net, en 80Gby
disk etc bruger mellem 5 og 8 watt, afh af aktivitets niveauet.

Bo //