Re: [Forum] Jeg har problemer med at installere på en tom maskine

From: Martin Filtenborg <martin@martinfiltenborg.dk>
Date: Wed Dec 15 2004 - 23:39:59 CET

Detteher med det forsvundne CDROM-drev har jeg prøvet med et
Kontron-board :) Det skulle vel ikke tilfældigvis være sådan ét, du er
ved at pirke til?

Nu er det et stykke tid siden, men jeg kom omkring problemet ved at
fifle med boot-time-parametre. Og husker jeg ikke helt forkert, var det
noget med at slå DMA fra.
Den omtalte install blev foretaget med en Debian.

BTW kan jeg bestemt anbefale at man prøver at installere Debian Sarge
via den 'kommende' net-installer. Se
http://www.debian.org/devel/debian-installer/. Awesome!

Efterfølgende har jeg så prøvet med DSL, PeeWee, PeanutLinux, Knoppix og
et par stykker mere som jeg har glemt navnene på - mest for at klemme
effektforbruget ned ved at skaffe mig af med det roterende medie og i
stedet bruge f.eks et CF-kort eller en usb-pind.

Men for at komme tilbage til emnet; prøv at pusle lidt med parametrene -
og begynd med at slå DMA fra.

mA //