[Forum] Jeg har problemer med at installere på en tom maskine

From: Bo Bjerre <post@bjerre-technology.dk>
Date: Wed Dec 15 2004 - 16:37:41 CET

Hej,

Jeg har en singleboard computer, der kun bruger ca 6watt, og den har jeg
uden problemer installeret RH 9.0 på. Virker og kører stabilt.

Jeg tog en anden (tom) harddisk og ville installere Fedora FC-3. Når den har
dekomprimeret linux går den direkte til reset og starter forfra i BIOS'en.
OPGIVET.

Jeg ville så prøve Mandrake 10.1, som har jeg hørt godt om. Efter en fin
start med grafisk lyseblåt installetions billede læste den alt ind og gik i
text mode med en sort skærm.Eneste melding, der stod tilbage på skærmen: "No
CDROM device found". Det undrer mig meget, for den har da lige brugt den til
at loade systemet ind. Den ville have en diskette med en driver, og jeg ikke
har et diskettedrev stoppede legen her.
OPGIVET.

Er der andre installationer, jeg skal prøve, eller skal jeg bare konstatere
at jeg kører RH 9.0 fordi det virker.

Hardwaren fejler ikke noget. Jeg har brugt mange af dem med Windos 2K og
aldrig haft problemer med installering eller stabilitet.

Bo //