Re: [Forum] Ubuntu rhythmbox spille dr?

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Tue Dec 14 2004 - 12:28:52 CET

tir, 14 12 2004 kl. 01:50 +0100, skrev David Nielsen:

> Alternativt kan du jo brokke dig til DR over at de benytter et format
> som kræver en Microsoft licens og ikke er frit tilgængeligt, personlig
> finder jeg det en smule frustrerende at mine licens penge går til noget
> jeg ikke kan benytte lovligt.

Det kunne være rart hvis DR ville begynde at bruge nogle åbne standarder
inden for musik og film.
Ogg, vorbis og theora ser ud til at være nogle gode muligheder.

http://www.xiph.org/
http://www.theora.org/
http://www.xiph.org/ogg/vorbis/

Men hvordan man bedst muligt påvirke DR til at begynde at bruge dem ved
jeg ikke, måske man skulle starte en underskriftsindsamling eller noget
i den stil, få private, LUGer, UUGer, skoler osv. til at lægge pres på
DR.

Venlig hilsen!

--
Martin Willemoes Hansen
Jeg sider i AaUUGs bestyrelse. Ovenstående er mine egne meninger og