Re: [Forum] Ubuntu rhythmbox spille dr?

From: David Nielsen <dnielsen@breakmygentoo.net>
Date: Tue Dec 14 2004 - 01:50:08 CET

søn, 12 12 2004 kl. 16:24 +0100, skrev gunner carstens:
> Kan ubuntus rhythmbox fås til at spille danmarks radios mange forskellige
> kanaler?
>
> Hvis ja, hvordan?
>
> Hver gang jeg prøver at få rhythmbox til at spille noget radio, også fra de
> præindsatte kanaler, crasher den. Nogen forslag?
>
> mvh Gunner

Hvis du har et wma udvidelsesmodule indlæst i GStreamer kan følgende
kodelap give rhythmbox wma understøttelse hvilket er nødvendigt til DR's
netradio.

http://testoo.no-ip.com/~teuf/hack/wma.diff

Her er en liste med direkte links til DR's radio stationer til at teste
med.

http://www.dr.dk/netradio/alternativ/

Jeg har ikke selv prøvet det, men selv samme type spørgsmål kom op på
rhythmbox postlisten forleden.

Alternativt kan du jo brokke dig til DR over at de benytter et format
som kræver en Microsoft licens og ikke er frit tilgængeligt, personlig
finder jeg det en smule frustrerende at mine licens penge går til noget
jeg ikke kan benytte lovligt.

- David