Re: [Forum] Artikel fra newsforge.com om hvad en LUG er

From: Mads Kristensen <mdk2@unispeed.dk>
Date: Mon Dec 13 2004 - 23:39:09 CET

> Jeg hører tidt fra andre i foreningen at der er tvivl om hvilke slags
> folk der er med i foreningen, hvilket niveau de er på og hvad de er
> interesseret i. En introduktionsbesked kunne være med til at ændre det
> og skabe et overblik over hvem vi er, hvad vi kan og hvad vi har lyst
> til.

Alletiders ide.

Nå, min beskrivelse:

Jeg hedder Mads Kristensen, er datalogi studerende (på kandidat
uddannelsen) og arbejder for 4. år som udvikler for Unispeed A/S. Jeg
benytter linux (debian) til arbejde, sjov, osv... Har dog en windows
installeret på min stationære så jeg kan dyrke min adventurespil fetish,
selvom det desværre er sjældent der er tid til det.

Jeg begyndte at bruge linux for omkring 8 år siden, da jeg arbejdede som
netværks konsulent. Dengang var det kun serverdelen af linux der
interesserede mig, mens det nu mest er desktop delen jeg benytter.

Mine interesser er alt muligt indenfor udvikling... Mit seneste projekt
er et FUSE baseret filsystem der gemmer al data/metadata i en MySQL
database.

Jeg laver lige en kort liste over mine stærke sider, så folk kan se
hvilke typer spørgsmål de kan stille til listen, og jeg opfordrer hermed
jer andre til at gøre det samme i jeres præsentationer.

C/C++/Python programmering (under linux)
Filsystemer (mest implementations delen)
Algoritmik (specielt datastrukturer og sortering)
Databaser (optimering, SQL osv.)
Netværksovervågning (det er hvad jeg arbejder med hos Unispeed)
Netværksprogrammering (man lærer en del om protokoller når man overvåger
                       dem)

Tja, det var vist det. Det bliver spændende at se hvad alle i andre har
at sige :-)

MVH Mads