Re: [Forum] Ubuntu Warty

From: Henning C. Nielsen <barran+aauug@barran.dk>
Date: Mon Dec 13 2004 - 07:38:50 CET

man, 13 12 2004 kl. 03:25 +0100, skrev svend erik venstrup:
> Hej
>
> Jeg har netop installeret Ubuntu 4.10 Warty
>
> Det er muligt at jeg har været mindre opmærksom, men jeg synes ikke at jeg
> har en mulig hed for at være root.
>
> Spørgsmålet er så i al sin enkelthed hvorledes opretter jeg Root?

Hvis du højreklikker på skrivebordet og vælger "Åbn terminal" kan du så
ikke skrive su -? Du skal selvfølgelig skrive dit root-password. Du kan
også prøve med sudo su -.
Men måske er der nogle Ubuntu-brugere der ved lige nøjagtigt hvad der
skal gøres :)

--
Henning C. Nielsen aka barran
Homepage: http://barran.dk