Re: [Forum] Distro optælling

From: Bjarke Freund-Hansen <rk@rocekiller.dk>
Date: Sat Dec 11 2004 - 13:22:54 CET

Hej.

On Fri, 2004-12-03 at 10:11 +0100, Mads Kristensen wrote:

> Ja, jeg ved godt at det her nok er et af de hyppigst tilbagevendende
> emner på linux/unix mailinglister, men jeg synes nu alligevel det er
> sjovt at få at gjort status en gang imellem... Så her kommer det store
> spørgsmål: "Hvilke distributioner benytter medlemmerne af AAUUG for
> tiden?". Man må også gerne være med selvom man ikke benytter Linux ;-)

> Nå, jeg vil starte showet:

> Jeg er skiftet fra Gentoo til Debian for nyligt. Jeg har brugt Gentoo i
> 3 år (tror jeg nok), men nu er jeg ved at være træt af at kompilere ting
> [...]

Jeg er på Gentoo vognen, skiftede fra Debian for ca. et år siden nu.
Efter at have kørt Debian (woody/sarge/sid) i et par år, og redhat et
par år før det.

Jeg er enig i at det til tider kan være en belastning at skulle compile
alt. Men fordelene ved selv at vælge nøjagtigt hvad ens programmer skal
compiles med support til, og selv at kunne smide sine egne patches ind
midt i emerge processen, opvejer ulemperne helt.

Jeg er ikke altid god til at få opdateret min workstation jævnligt,
derfor løber jeg ofte ind i at der er en del pakker der skal opgraderes
samtidig.

Fx. begyndte jeg at opgradere mit system i går morges, nu er den nået
120 ud af 191 ebuilds, det synes jeg ikke er et synderlig problem. Jeg
vil gerne ofre den tid til fordel for den fleksibilitet ebuild systemet
giver mig.

--
Bjarke Freund-Hansen <rk@rocekiller.dk>