Re: [Forum] Kan yast installere fra nettet?

From: Leif Rasmussen <leif@rasserne.dk>
Date: Wed Dec 08 2004 - 10:52:00 CET

Thomas Wessel wrote:
> Jeg ved at man med debian kan hente og installere så godt som alt vha.
> apt-get.
Der findes også apt-get til SuSE - jeg bruger det selv - se dette
link:
http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/

> Nu bruger jeg SuSE, og har indtil nu brugt YaST til at installere de
> programmer jeg har haft brug for. Men nu er jeg kommet til at låne mine suse
> cd'er ud, og mit spørgsmål er så, om jeg kan få yast til at hente mysql fra
> nettet?
Ja - du skal gå ind i Yast og ændre "source of installation"
Her vælger du så ftp og du finder stien, ved f.eks. at browse dig
frem via din browser eller et andet ftp-program.
F.eks. finder du SuSE 9.1 her - ftp://ftp.gwdg.de/pub/suse/i386/9.1/

Bemærk - hvis det drejer sig om SuSE 9.2 kan du kun hente opdateringer -
ftp-versionen bliver først frigivet først i det nye år.

Mvh.
Leif